Как се постига корпоративна устойчивост и колко важно е инвестирането в екопроекти?

Разговор с мениджър "Корпоративни комуникации" в Kaufland България Гергана Димитрова

14.12.2021 | 15:25 Редактор: Спонсорирано съдържание

Kaufland България публикува Sustainability КОМПАС – доклад, който представя политика за корпоративната устойчивост. Документът съдържа информация за ключови постижения, политики и програми, започнати през последните две години, които успешно биват развивани и днес.

"С този доклад поставяме основите на нефинансовото отчитане на компанията. Всички практики, които досега са били залегнали в нашата дейност, но не са били представени в систематизиран вид на широката публика. Отразяваме нашия напредък по темите за устойчиво развитие и растеж. Нашата политика по корпоративно-социална отговорност се провежда под мотото "Действията носят промяната", обясни пред Bulgaria ON AIR Гергана Димитрова - мениджър "Корпоративни комуникации" в Kaufland България.

Трите основни теми, върху които се концентрира компанията в България, са "Родина", "Природа" и "Хранене". По темата "Родина" от Kaufland България работят заедно с българските производители - популяризират ги и подпомагат развитието им.

"Осигуряваме пазар на обема от стоки, които ще произведат и ще предлагат. Могат да се концентрират върху това да осигурят най-доброто качество, а не да мислят за пласирането на стоката", каза Димитрова в предаването "Money.bg".

По точка "Хранене" от Kaufland България се стараят да насърчават здравословния начин на живот - хранене и движение. Целят се в развитието на устойчив асортимент.

"Природа" е много значима тема - ограничаваме на пластмаса за еднократна употреба, развиване на енергийна ефективност и електромобилност, премахване на отпадъци от околната среда от наши доброволци. От 1 януари 2020 г. спряхме от продажба артикулите за еднократна употреба - пластмасови чинии и прибори", каза още Гергана Димитрова.

По думите ѝ, от компанията постоянно се търсят възможности за оптимизация. Не само по отношение на продуктите на Kaufland, но и бизнес процеси като "зелената логистика". Залагат на сгъваеми палети и рециклируеми касетки за плодове и зеленчуци.

"Расте поколение, което много се интересува от каузи. Техните избори все повече се обуславят от това как подхождаме като търговци, за да решат те дали да пазаруват при нас или ще отидат при малко магазинче", отбеляза Гергана Димитрова.

"Реактивирахме експанзията. Започнахме активно да модернизираме старите ни обекти. Обогатихме асортимента и акцентираме върху устойчивите продукти. Камионите, с които работи, използват природен газ, който щади околната среда. Преследваме не само бизнес цели, но и такива за устойчиво развитие", изтъкна мениджърът "Корпоративни комуникации" в Kaufland България.

Компанията инициира кампании, свързани със залесяването и опазването на пчелите. Съсредоточили са се върху залесяванията с медоносни дръвчета. Насочват енергия и средства към инициативи, които формират мнение за опазването на природата и възпитават децата.

Гледайте целия разговор във видеото.